Cate tipuri de cauciucuri exista si care sunt caracteristicile acestora - E-roti.ro

Cate tipuri de cauciucuri exista si care sunt caracteristicile acestora

  


Daca te afli in cautarea unor anvelope noi, este posibil te te simti coplesit de optiunile disponibile pentru vehiculul tau. Intrebarile frecvente pe care le poti avea ar putea include:  

  • ce tip de anvelopa ar trebui sa obtii?  

  • cum ar trebui sa decizi ce anvelope sa cumperi? 

Pe scurt, vei dori sa achizitionezi anvelope speciale, care se potrivesc cu vehiculul pe care il detii si fac fata conditiilor meteorologice si obiceiurilor de conducere pe care le ai in mod regulat. Exista atat de multe tipuri diferite de anvelope disponibile, cu diferite categorii, incat procesul decizional poate fi putin dificil. Cunoasterea diferitelor tipuri de anvelope care-ti vor servi stilului de condus reprezinta un pas bun, pentru inceput. Exista tipul potrivit de anvelopa pentru toti, bazat pe trei principii simple. Pentru a te asigura ca alegi setul potrivit pentru tine, rezerva-ti cateva momente pentru o privire de ansamblu, care te va ajuta sa descoperi care este stilul de condus caracteristic tie. 


Cuprins: 

1. Tipuri de cauciucuri - Cauciucuri all season 

2. Tipuri de cauciucuri - Cauciucuri de vara 

3. Tipuri de cauciucuri - Cauciucuri de iarna 



1. Tipuri de cauciucuri - Cauciucuri all season



Achizitionarea de anvelope pentru un vehicul poate fi o afacere dificila. Intre evaluarile de uzura a benzii de rulare, cotele de viteza, recomandarile de temperatura si dimensiuni, este greu de determinat care anvelopa este cea mai potrivita pentru un anumit vehicul si regiune geografica. Pana la sfarsitul anilor 1970, soferii din multe parti ale lumii s-au confruntat cu sarcina de a schimba anvelopele atunci cand vremea se racea. In 1977, pentru a usura inconvenientul de a comuta intre anvelopele de vara si cele de iarna, Goodyear Tire & Rubber Company au lansat prima anvelopa pentru toate anotimpurile. 

 Anvelopele all season    au inseamnat faptul ca acestea trebuiau sa fie bune pentru utilizare in majoritatea locurilor si pentru cea mai mare parte a anului. Nu insemnau faptul ca un sofer poate avea anvelopele montate si sa uite de ele. Desi, in ziua de astazi, majoritatea vehiculelor noi vin cu o anumita variatie a anvelopelor pentru toate anotimpurile, instalate din fabrica, exista - totusi - situatii care pot provoca serios anvelopele all season si le pot impinge dincolo de limitele lor. A sti ce anvelope sunt adecvate pentru anumite vehicule si regiuni poate ajuta la promovarea sigurantei soferului, pasagerilor si pietonilor. Pe masura ce vremea de vara se raceste, sugerand venirea unor anotimpuri mai reci si mai aspre, soferii ar trebui sa aiba o atentie sporita pentru a-si proteja vehiculele, ceea ce include si considerarea anvelopelor. 

Anvelopele all season prezinta modele de benzi de rulare si compusi de cauciuc care le fac potrivite pentru utilizare in conditii umede si o gama larga de temperaturi calde si reci. Anvelopele sunt proiectate pentru a rezista zapezii usoare, ceea ce inseamna ca soferii le pot folosi pe tot parcursul anului, in majoritatea temperaturilor. Cauciucurile folosite la anvelopele all season sunt concepute pentru a ramane flexibile, chiar si la temperaturi care se apropie de inghet. Chiar daca sintagma „all-season” implica că anvelopele sunt bune in toate anotimpurile, acesta nu este cazul. Ele sunt proiectate pentru a avea flexibilitate pe tot parcursul anului, dar anvelopele all season nu sunt un substitut potrivit pentru anvelopele de iarna. Nici nu vor oferi aderenta maxima pe vreme calda. Producatorii de anvelope sacrifica aderenta maxima pe vreme calda pentru a crea o anvelopa de lunga durata. Asta inseamna, de asemenea, ca o anvelopa de iarna este ideala in cele mai reci climate. 

Care sunt beneficiile anvelopelor all-season? In general, anvelopele all season ofera o serie de beneficii care pot depasi unele dintre limitarile lor, inerente pentru multi cumparatori: 

  • tractiune decenta pe suprafetele umede, datorita modelelor complexe ale benzii de rulare, care ajuta la indepartarea apei de pe partea inferioara a anvelopei; 

  • eficienta la temperaturi de pana la 4,5 grade Celsius; 

  • Durata de viata mai lunga decat a anvelopelor care sunt proiectate pentru conditii specifice; 

  • potrivite pentru utilizare pe aproape orice tip de vehicul, de la sedanuri la SUV-uri si minivan. 



2. Tipuri de cauciucuri - Cauciucuri de vara



Anvelopele de vara sunt unele dintre cele mai bune modele de performanta disponibile pe piata de anvelope. Deci, ce face ca anvelopele de vara sa fie atat de exceptionale? Isi merita acestea popularitatea? 

 Anvelopele de vara    au compusi de cauciuc specifici si modele de benzi de rulare de utilizat. Deoarece aceste anvelope folosesc raportul drum-cauciuc, pentru a oferi o tractiune adecvata in conditii umede si uscate, compusii benzii de rulare se pot concentra numai pe rezistenta la caldura. Ce inseamna asta? Soferii obisnuiti cumpara anvelope de vara pentru masinile lor sport. O masina sport, asa cum sugereaza si numele, este facuta pentru performante de mare viteza. Aceste vehicule au nevoie de anvelope care sunt capabile sa reziste căldurii generate in timpul conducerii. Prin urmare, anvelopele de vara folosesc, in general, compusi mai puternici, benzile de rulare superficiale, modelele minimaliste ale benzii de rulare si structura durabila, pentru a le asigura tractiunea maxima. In plus, adesea, anvelopele de vara functioneaza la viteze mari. Aceasta înseamnă ca modelele de vara sunt fabricate cu viteze mai mari. Cu alte cuvinte, ele pot fi gasite cu un rating de viteza H, V, W si Y. O regula generala si utila este sa montezi anvelopele de vara pe vehicul atunci cand temperaturile ajung la cel putin 7 grade Celsius. Orice este mai jos de atat va face ca cauciucul sa se intareasca, reducandu-i capacitatile de performanta. 

Anvelopele de vară isi folosesc contactul cu drumul pentru a genera tractiune pe vreme mai calda. Designul benzii de rulare difera foarte mult de cel al anvelopelor de iarna si all season. In primul rand, anvelopele de vara sunt proiectate cu adancimi mai mici ale benzii de rulare. Acest lucru se datoreaza modului in care creeaza tractiune. Cand conduci pe drumuri uscate sau ude, raportul mai mare drum-cauciuc al anvelopei ofera aderenta necesara la drum. In plus, aceste anvelope au, de obicei, caneluri circumferentiale sau laterale. Canelurile evacueaza apa de sub amprenta la sol, impiedicand-o sa intrerupa contactul cu drumul anvelopei. Aceasta rezista activ la hidroplanare pe pavajul umed. Din cauza averselor de ploaie de vara, prevenirea hidroplanarii este una dintre cele mai importante caracteristici ale anvelopelor de vara. Urmele lor sunt modelate intr-un model asimetric sau directional, cu santuri putin adanci si blocuri mari de rulare sau nervuri solide. Designul benzii de rulare a anvelopelor de vara le optimizeaza manevrabilitatea, capacitatile de franare si performanta la viraje in conditii de vreme calda. Acest lucru este valabil, mai ales, pentru performanta lor generala in conditii uscate. Acest lucru este crucial, in special cand vine vorba de masini sport si alte vehicule de inalta performanta. Aceste tipuri de vehicule necesita anvelope UHP, pentru a le asigura siguranta la conducere. Prin urmare, atunci cand aceste vehicule sunt echipate cu anvelope de vara, ele se bazeaza pe performanta si durabilitatea anvelopelor. 

Pe langa modelele benzii de rulare, anvelopele de vara se disting prin amestecurile lor specifice de cauciuc. Spre deosebire de anvelopele de iarna si de modelele all season, anvelopele de vara sunt folosite, in principal, in anotimpurile calde. Aceasta inseamna ca acumularea de caldura de-a lungul amprentei anvelopei este proeminenta. Cand caldura se acumuleazi în timpul performantei anvelopei, tractiunea si manevrabilitatea acesteia sunt sacrificate. Pentru a combate acest lucru, producatorii de anvelope de vara au dezvoltat compusi speciali de cauciuc de vara, care pot rezista efectiv la presiunile de conducere. 

Compusul benzii de rulare al anvelopelor de vara trebuie sa faca fata conditiilor de condus pe vreme mai calda, precum si performantei la viteza mare a anvelopei. In general, anvelopele de vara sunt fabricate ca modele de inalta performanta. In lunile calde, acest lucru pune si mai mult stres asupra anvelopei. Nu numai ca anvelopele de vara trebuie sa isi optimizeze durabilitatea la temperaturi calde, ci trebuie sa reziste si la presiunea de mare viteza exercitata asupra lor. Pentru a asigura o performanta mai buna, marcile de anvelope isi proiecteaza compusii benzii de rulare de vara pentru a fi mai durabili. Cu toate acestea, o mare problema cu care se confrunta anvelopele de vara este durata de utilizare. In timp ce unii producatori ofera o garantie buna a benzii de rulare cu modelele lor, majoritatea anvelopelor de vara ofera o durata de viata lunga a benzii de rulare. Caldura verii va accelera uzura benzii de rulare. 

Anvelopele de vară exercita o presiune mai mare in timpul utilizarii. Acest lucru se datoreaza, in principal, evaluarilor lor de performanta ridicate. Cu toate acestea, acumularea de caldura este doar o parte a problemei cu care trebuie sa se confrunte. Anvelopele de vara trebuie sa poata face fata caldurii si presiunii chiar si in timpul performantei lor la viteză mare. Din acest motiv, aceste anvelope sunt proiectate cu flancuri rigide. Aceasta structură interna mentine forma ideala a anvelopei la presiune mare si in timpul manevrarii vehiculului. Prin urmare, constructia mai puternica si compusul de cauciuc de vara lucreaza impreună pentru a asigura siguranta in timpul manevrarii, opririi si virajelor de inalta performanta a anvelopei la temperaturi de vara. In plus, peretii laterali si rigizi pot oferi un confort mai bun la rulare, deoarece ajuta la reducerea vibratiilor drumului. Singura problema legata de constructia mai puternica si mai rigida este rezistenta la rulare a anvelopelor. Daca anvelopele de vara nu sunt optimizate pentru economia de combustibil, acestea cresc, cu usurinta, nivelurile de consum de combustibil al vehiculului. 



3. Tipuri de cauciucuri - Cauciucuri de iarna



Datorita catorva progrese in tehnologia anvelopelor,    anvelopele de iarna    au rezultate mult mai bune decat anvelopele traditionale „de zapada” de care iti amintesti. Ele functioneaza mai bine pe zapada, gheata, noroi si pe pavaj rece si uscat. Compusii de cauciuc sunt complet noi. Majoritatea producatorilor folosesc compusi de cauciuc care includ silice, iar unii imbunatatesc formula chiar cu biti de tractiune si „celule” goale, care aspira apa de pe drum. Modelele benzii de rulare sunt, de asemenea, mult mai agresive, pentru a oferi o acceleratie mai buna si distante de oprire mai scurte. Anvelopele de iarna au mai multe lame (taieturi in banda de rulare) decat anvelopele all season, astfel incat sa poată curata mai multa apa de pe sosea. Lamelele cu dinti de ferastrau ofera o suprafata mai mare si taie in zapada si namol mai bine decat lamele drepte. Gaurile pentru „micropompa” din banda de rulare actioneaza ca niste pistoane, pentru a aspira apa de pe drum si a o scuipa in timp ce anvelopa ruleaza. 

Compusii de cauciuc anvelopele all season patineaza, literalmente, pe gheata. Dar anvelopele de iarna sunt fabricate cu compusi de cauciuc mai moi si siliciu adaugat pentru a le oferi mai multa flexibilitate si aderenta pe gheata. Iar banda de rulare speciala elimina mai multa apa din gheata. Rezultatele testelor arata ca anvelopele de iarna depasesc anvelopele all season pe gheata.  

Asadar, exista trei tipuri generale de anvelope - cele all season, cele de vara si cele de iarna. Acestea au caracteristici proprii si vin la pachet cu o serie de avantaje, dar si dezavantaje. Analizand stilul tau de a conduce si regiunea geografica in care locuiesti sau in care obisnuiesti sa calatoresti destul de des (in interes de serviciu sau pentru alte scopuri personale), vei reusi sa te decizi asupra unui set de anveope care sa corespunda specificatiilor masinii tale si, in acelasi timp, propriilor tale dorinte. Totusi, nu uita faptul ca anvelopele masinii tale sunt mai mult decat niste simple accesorii; ele sunt esentiale pentru performanta masinii tale. Gasirea unor anvelope potrivite pentru masina ta iti poate spori siguranta, confortul si performanta, asa ca este esential sa fii bine pregatit si bine echipat. 


Sursa foto: unsplash.com 












Autor: E-Roti.ro
Publicat 23/08/2022 11:59
Alte știri care te-ar putea interesa
Suspensie auto: rol, tipuri si importanta intretinerii pentru performanta si siguranta in trafic
Ti-am pregatit in continuare mai multe informatii legate de rolul sistemului de suspensie auto, cat si de componentele acestuia.
Depozitarea anvelopelor si ce trebuie sa stii despre ea
Anvelopele sunt elemente esentiale pentru buna functionare a oricarui autoturism. De modul in care tratezi anvelopele poate depinde nu doar modul in care merge masina ta, ci si starea bugetului tau.
Servodirectia - ce inseamna si de ce se blocheaza servodirectia
Pentru a controla directia, soferul exercita forta asupra volanului, iar acesta transmite catre roti comenzile dorite. Exista un sistem special, secundar, care usureaza controlul unei masini, indeosebi la viteze mici. Este vorba despre servodirectia autoturisumului.
Produse recomandate
Newsletter

NEWSLETTER

Introducand adresa de email, certificati ca sunteti proprietarul adresei de email si doriti sa primiti promotii despre anvelope, jante si pneuri auto de vara, de iarna si all season. O data cu abonarea puteti primiti si actualizari de piata in legatura cu anvelopele si jantele

maestro logo
mastercard logo
visa debit logo
visa logo