Un cui nu iti strica doar cauciucul, ci si starea. Cand esti in vacanta, cand urmeaza sa participi la un eveniment important sau cand te grabesti sa ajungi intr-un anumit loc, un cui in cauciuc poate fi o adevarata povara. Cum un astfel de eveniment este mereu imprevizibil, trebuie sa fii pregatit pentru toate situatiile si sa stii cum sa remediezi problema in cel mai scurt timp.
Poti conduce cu un cui in cauciuc? Poate fi reparata o anvelopa cand este strapunsa de un cui? Cat timp poti conduce cu o roata de rezerva? Acestea sunt doar trei intrebari cu care orice sofer ajunge sa se confrunte la un moment dat, iar daca nu ai trecut prin asta, in urmatoarele randuri vei afla raspunsurile si masurile de preventie, alaturi de alte raspunsuri la alte intrebari care macina soferii in momentele pline de frustrare cauzate de un cui in cauciuc.
Cuprins:
Cui in cauciuc: Este anvelopa afectata definitiv sau este o intepatura minora?
Un cui in anvelopa poate provoca o pana serioasa - Pregateste roata de rezerva!
Cand un cui iti strapunge anvelopa, partea in care a intrat cuiul va comunica cel mai bine rezolvarea problemei. Cea mai favorabila zona este cea centrala, in aceasta situatie, un petic poate rezolva problema pentru o perioada. In schimb, daca cuiul a intrat in partea laterala a pneului, anvelopa trebuie sa fie inlocuita in cel mai scurt timp posibil cu o roata de rezerva si problema trebuie sa fie rezolvata de un specialist.
O anvelopa poate fi reparata in conditiile in care un cui a strapuns doar centrul si a avut un diametru de maxim 0,5 cm. In aceste conditii, anvelopa poate fi peticita la vulcanizare, dar daca a mai fost peticita in trecut, este nevoie de inlocuirea ei cu o noua anvelopa de calitate. Anvelopele concepute de producatorii de top sunt realizate prin tehnologii inovative, prezinta o rezistenta mult mai mare in fata situatiilor neprevazute si incanta soferii cu o durabilitate pe masura.
Un alt aspect esential pe care trebuie sa il urmaresti este o posibila scapare de aer. O intepatura poate provoca deseori o fisura care permite iesirea aerului, iar o fisura de acest tip este destul de serioasa si nu poate fi rezolvata cu un simplu petic. Este nevoie de interventia unui specialist, iar daca fisura poate fi si auzita, se recomanda evitarea condusului.
Chiar daca roata nu pare puternic avariata si intepatura s-a produs pe mijloc, este necesara verificarea presiunii. Presiunea optima este esentiala in asigurarea sigurantei, cat si prelungirea duratei de viata a unei anvelope. In aceeasi masura, cand te izbesti de problema unui cui in cauciuc, verificarea presiunii este necesara pentru a sesiza gravitatea problemei deoarece o presiune deficitara iti poate pune siguranta in pericol.
Presiunea optima este indicata de modelul pneurilor folosite, dar poate fi regasita si in cartea masinii. Pentru a te asigura mereu ca presiunea este mentinuta in parametri optimi, o poti testa intotdeauna printr-un manometru digital, un manometru de presiune cu glicerina sau un manometru de tip stilou. Dintre toate optiunile, manometrul digital este extrem de practic, afiseaza presiunea pe ecran si este cel mai usor de folosit.
Poate cauciucul nu a fost avariat serios si problema poate fi rezolvata usor la vulcanizare, dar este bine de stiut ca o anvelopa uzata poate afecta tractiunea si poate conduce si la un cosum ridicat. Verificarea constanta a presiunii este esentiala. Ea va indica necesitatea schimbarii cauciucurilor cu un nou set de anvelope durabile in momentul in care nu mai este mentinuta la un nivel optim. Anvelope de vara, de iarna sau all season, achizitionarea unui nou set de calitate reprezinta oricand o investitie durabila care iti va imbunatati semnificativ experienta.
Daca fisura nu provoaca scurgeri de aer si presiunea este mentinuta la un nivel normal, raspunsul este da, insa in caz contrar, scaparile de aer iti pot pune in pericol siguranta. De cele mai multe ori, un cui care strapunge partea centrala a unei anvelope nu impune mari probleme si masina poate fi condusa pana la cea mai apropiata vulcanizare, dar daca cuiul a intrat in peretii laterali, anvelopa trebuie sa fie inlocuita urgent cu o roata de rezerva ca siguranta sa nu iti fie pusa in pericol.
Inainte de a conduce, mai ales daca trebuie sa faci un drum mai lung pana la prima vulcanizare, trebuie sa verifici presiunea. Uneori, soferii conduc cu un cui in anvelopa fara a-si da seama, deoarece cuiul se poate fixa atat de bine incat impiedica scaparile de aer si nu lasa semne evidente. Din aceste considerente, este bine sa te asiguri constant ca anvelopele sunt in cea mai buna forma si presiunea este mentinuta la un nivel optim. Chiar daca un cui nu lasa semne severe, uzura anvelopei iti poate pune siguranta in pericol, iar un instrument de masurare a presiunii, un manometru, este unul dintre cele mai utile si necesare instrumente.
Chiar daca cuiul nu a strapuns partea fragila a pneului si nu l-a afectat sever, in timp, uzarea anvelopei poate cauza probleme si poate duce la un consum ridicat al combustibilului. Uzarea pneurilor este echivalenta cu o tractiune deficitara, iar o anvelopa afectata poate lasa o amprenta serioasa cand vorbim despre tractiune sau consumul de carburanti, asadar, inlocuirea pneurilor cu un set de anvelope de calitate nu asigura doar mentinerea tractiunii optime, ci si un consum redus si eficient.
Fie ca te confrunti in prezent cu aceasta problema sau nu te-ai confruntat, dar vrei sa iti iei toate masurile de preventie pentru a rezolva eficient si cu calm o situatie neplacuta, o roata de rezerva este solutia salvatoare pe care trebuie sa o ai. Cuiele in anvelopa, pozitionate in peretii laterali, pot cauza foarte usor o pana serioasa, iar in aceste conditii, inlocuirea anvelopei este esentiala.
Rotile de rezerva vin de regula cu orice masina noua achizitionata, dar daca ai cumparat o masina la mana a doua si roata de roata de rezerva iti lipseste, trebuie sa o achizitionezi cat mai repede pentru a preintampina eventualele situatii neprevazute. Rotile de rezerva vin intr-o varietate de forme, dar in cazul masinilor obisnuite de dimensiuni medii, rotile compacte sunt cele mai populare.
Cand peticirea nu este o solutie si roata este destul de avariata, inlocuirea cauciucului cu unul de rezerva este cea mai eficienta solutie. Cel mai important aspect cand apelezi la o roata de rezerva tine de durata. Desi aceasta optiune este foarte practica in situatiile neprevazute, ea poate fi folosita doar pe o perioada limitata si in drumurile scurte. Pentru mentinerea sigurantei la volan, specialistii recomanda evitarea drumurilor lungi cu o roata de rezerva.
O roata de rezerva este o solutie preventiva, dar tine cont de faptul ca in remedierea problemelor intampinate de masina ta ai nevoie intotdeauna de ajutorul unui specialist, deoarece si cea mai mica eroare poate impune un pericol major asupra sigurantei tale la volan.
Sursa foto: Unsplash.com.