Galma pe cauciuc: ce reprezinta, de ce apare si care sunt solutiile de prevenire si remediere? - E-roti.ro

Galma pe cauciuc: ce reprezinta, de ce apare si care sunt solutiile de prevenire si remediere?

 morman de anvelope uzate, poza alb-negru    

 Indiferent ce masina ai, anvelopele trebuie sa fie in stare perfecta de functionare, pentru a evita orice fel de probleme in timpul deplasarilor. Una dintre cele mai des intalnite este apariția galmelor pe anvelope. Aceste umflaturi nedorite pot aparea din diferite motive si pot afecta atat siguranta, cat si performanta masinii. 

 Cuprins:  

  1.  Galma pe anvelopa - ce este si de ce apare?  

  2.  Galma in cauciuc - cum se poate evita aparitia acesteia?  

  3.  Galma la cauciuc - solutii de remediere        

 1. Galma pe anvelopa - ce este si de ce apare?     

 poza portret a unei roti cu janta de tabla 

 Galmele sunt niste proeminente sau umflaturi localizate pe suprafata exterioara a anvelopei. Acestea pot aparea fie in zona benzii de rulare, fie pe lateralul anvelopei, din cauza unei rupturi a structurii metalice din interiorul cauciucului. Cele mai frecvente cauze ale aparitiei galmelor sunt: 

 Impact puternic la nivelul rotii 

 De obicei, galmele se formeaza cand treci cu viteza peste o groapa. De multe ori, soferul este posibil sa nici nu isi dea seama ca exista o problema. Pe langa gropi, mai sunt anumite lucruri care pot cauza o galma la cauciuc, cum ar fi trecerile de cale ferata sau denivelarile pentru reducerea vitezei. Cel mai bine ar fi sa incetinesti cat de mult poti in astfel de situatii si sa eviti gropile, iar atunci cand acest lucru nu este posibil, este recomandat sa inspectezi anvelopa atunci cand te opresti. 

 Presiune incorecta  

 O presiune incorecta poate duce la uzura neuniforma si la deformari la nivelul cauciucului, inclusiv la aparitia galmelor. Acest lucru se intampla deoarece, atunci cand este presiunea prea mare, anvelopele sunt intinse peste limita lor maxima, iar cand presiunea este prea mica, este posibil ca pneurile sa nu poata sustina greutatea masinii.  

 Defecte de fabricatie  

 Un alt motiv din cauza caruia poate aparea o galma este un defect de fabricatie. In acest caz, producatorul are datoria sa inlocuiasca anvelopa sau sa restituie suma achitata. Pentru a verifica care este cauza galmei, trebuie sa mergi la un specialist. Acesta poate spune daca galma respectiva a aparut din cauza unei lovituri sau din cauza unui defect de fabricatie. Chiar daca aceste situatii sunt foarte rare, asigura-te ca achizitionezi cauciucuri de calitate pentru masina ta, indiferent ca este vorba de    anvelope de iarna   ,    anvelope de vara    sau    anvelope all season   .  

 2. Galma in cauciuc - cum se poate evita aparitia acesteia?  

 Chiar daca nu poti evita in totalitate gropile, denivelarile făcute pentru a reduce viteza sau alte lucruri ce iti afecteaza rotile, exista insa cateva masuri pentru a preveni galmele la cauciucuri: 

 Inspecteaza rotile periodic 

 Inainte sa pornesti la drum este indicat sa inspectezi cel putin vizual rotile. Ia in seama ca galmele pot aparea si in partea interioara a cauciucului, unde este mai greu sa le observi. Desigur, daca intarzii la lucru, nu iti vei aminti sa verifici rotile, dar cand ai timp nu sari peste acest proces. Alt moment in care ar trebui sa iti verifici pneurile este inainte de a pleca la un drum mai lung. Pe langa inspectia vizuala, poti atinge rotile pe margini pentru a vedea daca simti orice umflatura. Daca observi ceva care pare a fi in neregula, mergi la o vulcanizare pentru o parere din partea unui specialist. 

 Verifica presiunea pneurilor 

 Din fericire, majoritatea benzinariilor au si statii de umflare a rotilor. Asadar, atunci cand mergi sa alimentezi masina, ai putea sa verifici daca anvelopele au presiunea recomandata de producator. Daca nu stii care este aceasta, o poti gasi de obicei pe o eticheta de pe usa soferului, pe clapeta de la rezervorul de combustibil sau in cartea tehnica a autovehiculului. De altfel, masinile mai noi au si sisteme automate de masurare a presiunii din roti. Daca primesti o avertizare in acest sens, este indicat sa te duci la o vulcanizare. 

 3. Galma la cauciuc - solutii de remediere 

 Remedierea unei galme pe cauciuc depinde in mare masura de gravitatea problemei. In anumite situatii, galma aparuta se poate repara cu ajutorul unui kit special, daca este de dimensiuni mici. Cu toate acestea, nu poti avea garantia ca pneul va fi la fel de sigur ca inainte. Pentru a te decide care este cea mai buna solutie, este indicat sa apelezi la specialisti. Chiar daca exista kituri de reparat galmele acasa, avand in vedere importanta anvelopelor pentru siguranta ta si a celorlalti, este mai bine sa lasi profesionistii sa se ocupe. Acestia vor evalua problema si vor repara cauciucul, daca este posibil, sau te vor sfatui sa il inlocuiesti in cazul in care umflatura este prea mare si exista semne de uzura sau deteriorari semnificative ale anvelopei.  

 Cum procedezi cand ai o galma in cauciuc 

 Cel mai bine este ca, de cum ai observat galma, sa te ocupi de problema. Daca ai totusi nevoie de masina, poți utiliza roata de rezerva pana ajungi la un service. Exista totusi si solutii mai moderne, de exemplu iti poti echipa masina cu cauciucuri    runflat   , care permit deplasarea si in caz de pana.  


 Galmele in cauciuc sunt o problema comuna, de aceea este important sa stii cum sa o gestionezi. Daca observi o umflatura pe cauciuc, este recomandat sa consulti un profesionist pentru o evaluare detaliata. De asemenea, este esentiala si prevenirea, prin verificare rotilor periodic si schimbarea cauciucurilor atunci cand acestea prezinta semne de uzura.  


 Sursa foto: unsplash.com 



Autor: E-Roti.ro
Publicat 19/02 07:00
Alte știri care te-ar putea interesa
Indicatori anvelope: ce inseamna M+S si la ce tipuri de anvelope este intalnit
Anvelopele de iarna si anvelopele all season pe care le poti gasi pe piata sunt disponibile in mai multe variante, insa cele mai performante pentru care poti opta sunt anvelopele care au inscriptionate marcajul M+S. Daca te intrebi ce inseamna M+S pe anvelope, informatiile pe care urmeaza sa le descoperi in acest articol iti vor oferi toate lamuririle necesare.
Talon anvelopa – secretul din spatele performantei optime a oricarui vehicul
Acest tip de talon reprezinta partea inferioara a anvelopei care face contact direct cu janta rotii, asigurand fixarea ferma a anvelopei si contribuind astfel la stabilitatea si durabilitatea acesteia.
Runflat: ce inseamna aceasta caracteristica a anvelopelor + punctele tari si punctele slabe
Anvelopele reprezinta un subiect de interes pentru orice sofer care vrea sa circule cu masina lui in conditii de maxima siguranta si de confort deplin. O categorie speciala este cea a anvelopelor runflat. Acest termen este intalnit in tot mai multe discutii, insa pentru multi oameni inca este neclar ce inseamna.
Produse recomandate
Newsletter

NEWSLETTER

Introducand adresa de email, certificati ca sunteti proprietarul adresei de email si doriti sa primiti promotii despre anvelope, jante si pneuri auto de vara, de iarna si all season. O data cu abonarea puteti primiti si actualizari de piata in legatura cu anvelopele si jantele

maestro logo
mastercard logo
visa debit logo
visa logo